tisdag 8 januari 2013

Leverans på väg

Jag väntar med spänning på mitt paket från Tyskland. När det kommer ska jag sy bh och trosor.

Till jul sydde jag nya köksgardiner och lite dukar. Det blev lite tyg över så då sydde jag ett julförkläde. På bilden syns även en tunika som inte är helt klar. Jag har inte bestämt mig hur längden ska bli så den får hänga ett tag till innan jag bestämmer mig.


I helgen sydde jag klart och ändrade en blus som jag började med i somras. Jag mätte mig, mätte mönstret och sydde. Den blev alldeles för stor. Intresset försvann men i helgen klippte jag isär blusen och minskade den. Den är fortfarande lite stor men det kan vara skönt till sommaren när det är varmt. Jag har minskat mönstret och ska sy en till för jag tycker om modellen.



När denna var klar ville jag inte sluta sy så det blev två par trosor också i söndags innan jag kröp ner i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar