tisdag 26 juni 2012

Äntligen

Nu har det börjat komma gurkor! Jag har inte hittat den sorten jag köpte förra året men i stället har jag fem olika gurksorter i växthuset. Fyra "vanliga" sorter som jag köpt på plantskolor och så har jag djungelgurka som jag sått själv. Förra året satte jag ut den för tidigt när det var för kallt så när den väl fick blommor var det långt in på hösten. Så jag hoppas på bättre tur detta året. Om det blir några gurkor blir de ungefär fem sju centimeter och smakar blandning mellan gurka och melon. Lite konstig kombination kanske, men jag väntar med spänning.

Den här sorten heter Passandra och blir ungefär 20 cm lång.



Nu äntligen blommar mina aklejor. Det har tagit två år innan detta skedde. Jag tycker blommorna är fräcka med sina färgkombinationer vilka lär bli fler och fler för varje år. Här är några av blommorna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar