söndag 22 januari 2012

Pocketfodral

I dag har jag sytt ett pocketfodral. Lite fel tänkte jag men det gick att rätta till. Nu vet jag hur jag skall göra nästa fodral. Fick åka och köpa knappar vilket resulterade i att min dotter köpte mönster och tyg för att sy sig en tunika. Mönstret har jag funderat på men aldrig köpt, nu kan jag låna hennes och sy mig en likadan tunika. Kanske. Det blir nog inte populärt om mamma ska ha likadant. Det lär bli bråk om symaskinen. Eftersom min gamla symaskin inte klarade tvillingnål skall jag fråga om hon inte kan få låna mormors symaskin så vi kan sitta och sy samtidigt. Det kan ju bli riktigt trevligt.

Nästa helg skall jag åka till Tygladan i Vänersborg för att se vad som finns där. Efteråt blir det en tripp till Uddevalla och Hööks. Dottern följer gärna med om hon får övningsköra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar